Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προβολή 3/12: Blow up


Blow up (1966)

Το Blow-up του Мichelangelo Antonioni αποτελεί την πρώτη αγγλόφωνη ταινία του σκηνοθέτη. Στο υπαρξιακό αυτό μυστήριο ένας φωτογράφος μόδας, ο Thomas (David Hemmings), ζώντας μία κυνική και ανίατη ζωή, ανακαλύπτει σε μία από τις φωτογραφίες του κάτι που δε θα έπρεπε να έχει δει, και η πραγματικότητά του διαφεύγει του θεατή. Είναι μία ταινία που "δεν αφορά έναν φόνο, αλλά έναν φωτογράφο". - R.Ebert

Το Blow-up είναι η πιο πετυχημένη ταινία της καριέρας του Antonioni, και κατα τη διάρκεια της βιώνουμε μία ανακατασκευή των ταινιών μυστηρίου, όπου πτώματα εξαφανίζονται και ο ήρωάς μας δεν έχει ηρωικές αξίες. Μέσω του ιδιοφυιούς editing (ειδικά σε μία συγκεκριμμένη σκηνή εξαφάνισης) το κοινό λειτουργεί ως ο ντετέκτιβ της
ιστορίας, και προσπαθεί μαζί με τον πρωταγωνιστή να λύσει ένα φαινομενικά άλυτο μυστήριο.

Για όσους έχουν δει κάποια προηγούμενη ταινία του Antonioni ξέρουν τι να περιμένουν, αφού το Blow-up ακολουθεί τις υπάρχουσες θεματολογίες του σκηνοθέτη, ενω λειτουργεί και σαν διαφήμιση του ίδιου του Λονδίνου (όπου και γυρίστηκε), της κουλτούρας του, των νέων της εποχής, του τι θεωρούταν "cool" και της ίδιας της μόδας.

Ο αφαιρετικός τόνος της ταινίας μας αποσπά από τους χαρακτήρες και μας προτρέπει να παρακολουθούμε τόσο τις τοποθεσίες, όσο και τους ήχους (οι οποίοι καταγράφηκαν μαζί με
τις σκηνές, και όχι σε κάποιο στούντιο). Η ιστορία πολλές φορές παίρνει δευτερέυων ρόλο, όπως φυσικά ανέφερε και ο ίδιος ο σκηνοθέτης:
"Η ιστορία έχει φυσικά την σημασία της, αλλά πιο σημαντικές
έιναι οι εικόνες".




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΝΕΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Δεκαετία 70-Η απαρχή του ΝΕΚ Σαν απαρχή του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου (ΝΕΚ), τοποθετείται τυπικά (αν και με κάποια ασάφεια) το 1970, με την έκδοση της «Αναπάραστασης» του Θεόδωρου Αγγελόπουλου και τη συμμετοχή της ταινίας στο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Η βασική διαφοροποίηση του ΝΕΚ απο την μέχρι τότε παραγωγή στην Ελλάδα, είναι η δημιουργία ταινιών όχι για εμπορική κατανάλωση, αλλά με βασικό κριτήριο την καλλιτεχνική αξία, με φιλοσοφικούς/πολιτικούς προβληματισμούς, με χρήση νέων τεχνικών στη κινηματογράφηση, με θεματολογία αντλουμενή απο την ελληνική πραγματικότητα και την πρόσφατη ιστορία της χώρας. Το 1974, με την πτώση της δικτατορίας, η ρήξη ανάμεσα εμπορικού κινηματογράφου από τη μια και ανεξάρτητου από την άλλη σε όλα τα επίπεδα (ιδεολογικό, αισθητικό και συνθηκών παραγωγής) είναι οριστική. Η μεταπολίτευση φέρνει μια αναγέννηση όλων των δημιουργικών δυνάμεων του κινηματογράφου. Η μεγάλη παραγωγή της δεκαετίας του 60, δεν πρόκειται να επαναληφ

Μουσική & Κινηματογράφος

«Μουσική και Κινηματογράφος: σχέση ρυθμού & δομής» Εισαγωγή Το βιβλίο «Μουσική και Κινηματογράφος – σχέση ρυθμού και δομής» αποτελεί επέκταση της εργασίας για την εκδήλωση του Κινηματογραφικού Τμήματος (ΚΤ) των Πολιτιστικών Ομάδων Πανεπιστημίου Πατρών (ΠΟΦΠΠ) που έγινε με την μορφή παρουσίασης των βασικών χαρακτηριστικών, τεχνικών, φιλοσοφιών γύρω από την κινηματογραφική μουσική. Το πνεύμα της ομάδας του ΚΤ δεν περιορίστηκε στην δημιουργία ενός άλλου βιβλίου, δοκιμίου, μπροσούρας πάνω στο ζήτημα της μουσικής στον κινηματογράφο. Αν και η βιβλιογραφία για το συγκεκριμένο ζήτημα είναι μικρή (τόσο ξενόγλωσση όσο και ελληνική), η πραγματική ανάγκη που δημιουργήθηκε ήταν η καταγραφή της έρευνας των συμπερασμάτων από τις εμπειρίες των μελών της ομάδας (κινηματογραφικές και μουσικές) ώστε μελλοντικές έρευνες, αναζητήσεις, μελέτες και γενικότερα αναζητήσεις των φίλων του κινηματογράφου, των καλλιτεχνών που κινούνται στον χώρο αυτό (ερασιτέχνες και επαγγελματίες), απλών θεατών να διευκολύνον

επικοινωνία

ηλεκτρονική διεύθυνση: kinimatografiko.pofpp(παπάκι)gmail.com discord: https://discord.gg/mSYqYWRVty fb: facebook.com/groups/kt.pofpp Οι συναντήσεις της ομάδας γίνονται στο στέκι των ΠΟΦΠΠ στην Ηρώων Πολυτεχνείου 58 ( βλέπε χάρτη)