Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προβολή 12/11 "The cranes are flying"

Ο Μπόρις και η Βερόνικα είναι ένα νέο και ερωτευμένο ζευγάρι. Η έκρηξη του πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Γερμανίας όμως, θα διασπάσει την ευτυχία τους. Ο Μπόρις δηλώνει εθελοντικά να καταταγεί στο στρατό και φεύγει για το μέτωπο αφήνωντας καταρακωμένη την Βερόνικα. Η τύχη του Μπόρις αγνοείται, όταν κατά την διάρκεια ενός βομβαρδισμού οι γονείς της Βερόνικα χάνουν φρικτά την ζωή τους και ο πατέρας του Μπόρις την καλεί να μείνει με την οικογένεια του. Ο ξαδερφό του Μπόρις όμως, ο Μάρκ την ερωτεύεται και προσπαθεί να την κερδίσει. Οι Γερμανοί παράλληλα συνεχίζουν νικηφόρα την πορεία τους στην καρδιά της Ρωσίας αναγκάζοντας τους μαζί με πολλές άλλες οικογένειες να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους και να καταφύγουν ανατολικά.


Το «Όταν Περνούν οι Γερανοί» ήταν η πρώτη σοβιετική παραγωγή που έδειξε με συγκινητικό τρόπο τον αντίκτυπο του πολέμου πάνω στους απλούς πολίτες. Ο πόνος, ο χαμός των αγαπημένων προσώπων αλλά και η ελπίδα και η πίστη δημιοργούν ένα έντονα συναισθηματικό και αντιπολεμικό κλίμα. Η ταινία επικεντρώνεται στην πιο θλιβερή σελίδα της ρώσικης ιστορίας, όταν η ικανότατη γερμανική μηχανή κατατρόπωνε εύκολα τον άσχημα οργανωμένο και εξοπλισμένο ρωσικό στρατό, αντί να εξυμνεί τις ένδοξες νίκες του Κόκκινου Στρατού. Οι Σοβιετικοί θεατές πιθανότατα είχαν κουραστεί από την προπαγάνδα και αγάπησαν αυτήν τη μελέτη των πολεμικών εμπειριών τους. Έτσι ενώ στα τελευταία χρόνια του Στάλιν ο σοβιετικός κινηματογράφος είχε σχεδόν εξαφανιστεί, μετά το θάνατο του το 1953, άρχισε σιγά-σιγά να ξεπροβάλλει αναγεννημένος με χαρακτηριστικό σύμβολο αυτήν την ταινία.
Ο Καλατόζοφ παραδίδει μαθήματα σκηνοθεσίας μαζί με τον θαυμάσιο οπερατέρ του Σεργκέι Ουρουσέφσκι και τις φωτογραφικές λήψεις του, επινοώντας ευρηματικές γωνίες λήψης και δημιουργώντας εκπληκτικά πλάνα με σκηνοθετική γεωμετρία που κόβει την ανάσα. Μια αριστουργηματική ρωσική ταινία, που είναι από τις πρώτες που αμφισβητούν το σοσιαλιστικό ρεαλισμό. Υπέροχες, εξπρεσιονιστικές λήψεις, σπουδαία φωτογραφία, κορυφαίοι ρόλοι με την Τατιάνα Σαμοΐλοβα να ξεχωρίζει ως Βερόνικα. Σκληρή κριτική αλλά και αγάπη για την πατρίδα και φυσικά ύμνος στον πραγματικό έρωτα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΝΕΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Δεκαετία 70-Η απαρχή του ΝΕΚ Σαν απαρχή του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου (ΝΕΚ), τοποθετείται τυπικά (αν και με κάποια ασάφεια) το 1970, με την έκδοση της «Αναπάραστασης» του Θεόδωρου Αγγελόπουλου και τη συμμετοχή της ταινίας στο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Η βασική διαφοροποίηση του ΝΕΚ απο την μέχρι τότε παραγωγή στην Ελλάδα, είναι η δημιουργία ταινιών όχι για εμπορική κατανάλωση, αλλά με βασικό κριτήριο την καλλιτεχνική αξία, με φιλοσοφικούς/πολιτικούς προβληματισμούς, με χρήση νέων τεχνικών στη κινηματογράφηση, με θεματολογία αντλουμενή απο την ελληνική πραγματικότητα και την πρόσφατη ιστορία της χώρας. Το 1974, με την πτώση της δικτατορίας, η ρήξη ανάμεσα εμπορικού κινηματογράφου από τη μια και ανεξάρτητου από την άλλη σε όλα τα επίπεδα (ιδεολογικό, αισθητικό και συνθηκών παραγωγής) είναι οριστική. Η μεταπολίτευση φέρνει μια αναγέννηση όλων των δημιουργικών δυνάμεων του κινηματογράφου. Η μεγάλη παραγωγή της δεκαετίας του 60, δεν πρόκειται να επαναληφ

Μουσική & Κινηματογράφος

«Μουσική και Κινηματογράφος: σχέση ρυθμού & δομής» Εισαγωγή Το βιβλίο «Μουσική και Κινηματογράφος – σχέση ρυθμού και δομής» αποτελεί επέκταση της εργασίας για την εκδήλωση του Κινηματογραφικού Τμήματος (ΚΤ) των Πολιτιστικών Ομάδων Πανεπιστημίου Πατρών (ΠΟΦΠΠ) που έγινε με την μορφή παρουσίασης των βασικών χαρακτηριστικών, τεχνικών, φιλοσοφιών γύρω από την κινηματογραφική μουσική. Το πνεύμα της ομάδας του ΚΤ δεν περιορίστηκε στην δημιουργία ενός άλλου βιβλίου, δοκιμίου, μπροσούρας πάνω στο ζήτημα της μουσικής στον κινηματογράφο. Αν και η βιβλιογραφία για το συγκεκριμένο ζήτημα είναι μικρή (τόσο ξενόγλωσση όσο και ελληνική), η πραγματική ανάγκη που δημιουργήθηκε ήταν η καταγραφή της έρευνας των συμπερασμάτων από τις εμπειρίες των μελών της ομάδας (κινηματογραφικές και μουσικές) ώστε μελλοντικές έρευνες, αναζητήσεις, μελέτες και γενικότερα αναζητήσεις των φίλων του κινηματογράφου, των καλλιτεχνών που κινούνται στον χώρο αυτό (ερασιτέχνες και επαγγελματίες), απλών θεατών να διευκολύνον

επικοινωνία

ηλεκτρονική διεύθυνση: kinimatografiko.pofpp(παπάκι)gmail.com discord: https://discord.gg/mSYqYWRVty fb: facebook.com/groups/kt.pofpp Οι συναντήσεις της ομάδας γίνονται στο στέκι των ΠΟΦΠΠ στην Ηρώων Πολυτεχνείου 58 ( βλέπε χάρτη)