Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η διακριτική γοητεία της μπουρζουαζίας - Luis Bunuel



Μια σουρεαλιστική ταινία από τον Luis Bunuel, που δίνει μια διαφορετική νότα σε ένα άχαρο κοσμικό γεγονός, ένα δείπνο.
Έξι μεγαλοαστοί προσπαθούν να βρεθούν για ένα εξαίσιο δείπνο αλλά τα σχέδια τους συνεχώς ματαιώνονται. Μια λάθος συνεννόηση, ένας θάνατος, μέχρι και ο στρατός στέκονται εμπόδια ανάμεσα σε αυτούς και την εκπλήρωση αυτής τους της επιθυμίας.

Η ταινία που χάρισε στον Bunuel το Oscar καλύτερης ξένης ταινίας το 1972, μένει πιστή στο σουρεαλιστικό μοτίβο του σκηνοθέτη και τους 3 θεματικούς άξονες που διατρέχουν το σύνολο του έργου του:
Έντονη και ειρωνική κριτική της αστικής τάξης, του καθωσπρεπισμού και της υποκρισίας
Έντονος αντικληρικαλισμός, μια απέχθεια δηλαδή προς τους ιερείς και την εκκλησία και
Μια εμμονή με τον έρωτα και τον θάνατο.

Όλα τα παραπάνω συν μια αναφορά στην έννοια του απείρου, με όνειρα που βρίσκονται μέσα σε όνειρα, δίνουν μια ταινία καυστική όσον αφορά την συμπεριφορά της αστικής τάξης και των προβληματισμών της.

Σχόλια

  1. Ωραία ταινία , δύσκολο να την καταλάβεις ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. δεν καταλαβα καθολου το τελος κ γενικα το περπατημα των 6 στο δρομο ευθεια.μπορει κανεις να μ πει πως το ενιωσε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στο καλειδοσκοπιο του υπερεαλιστικου φακου του, ο μπονουελ βαζει για ακομη μια φορα ,την αστικη ταξη
    Σερβιρει την ''αφροκρεμα'' της αστικης κοινωνικης ζωης και του lifestyle της σε ενα δειπνου που μεσα απο σουρεαλιστικα αναπαντεχα απροοπτα δεν θα ολοκληρωθει ποτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κρίνοντας την με βάση το πνεύμα της εποχής στην οποία γυρίστηκε μπορεί όντως να θεωρηθεί ιδιαιτέρως καυστική προς την αστικη τάξη. Κατα τ άλλα μου άρεσε η χρήση του ονείρου και ο αυθεντικός σουρεαλισμος που ξεχωρίζει ποιοτικά από αποτυψημένες απομιμήσεις...
    "ο σουρεαλισμός βρισκεται στην υπηρεσία της επανάστασης" Λ. Μπονιουελ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τελικά όντως δεν υπάρχει παρθενογένεση στην τέχνη..... το inception κάνει επιτυχία πασάροντας ως πρωτότυπη την ιδέα του ονείρου μέσα σε ένα άλλο όνειρο ενώ πόσες δεκάδες χρόνια πριν το έχει ήδη κάνει ο Μπουνιουέλ σε αυτή την εξαιρετική ταινία....που όντως είναι πολύ δύσκολη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΝΕΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Δεκαετία 70-Η απαρχή του ΝΕΚ Σαν απαρχή του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου (ΝΕΚ), τοποθετείται τυπικά (αν και με κάποια ασάφεια) το 1970, με την έκδοση της «Αναπάραστασης» του Θεόδωρου Αγγελόπουλου και τη συμμετοχή της ταινίας στο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Η βασική διαφοροποίηση του ΝΕΚ απο την μέχρι τότε παραγωγή στην Ελλάδα, είναι η δημιουργία ταινιών όχι για εμπορική κατανάλωση, αλλά με βασικό κριτήριο την καλλιτεχνική αξία, με φιλοσοφικούς/πολιτικούς προβληματισμούς, με χρήση νέων τεχνικών στη κινηματογράφηση, με θεματολογία αντλουμενή απο την ελληνική πραγματικότητα και την πρόσφατη ιστορία της χώρας. Το 1974, με την πτώση της δικτατορίας, η ρήξη ανάμεσα εμπορικού κινηματογράφου από τη μια και ανεξάρτητου από την άλλη σε όλα τα επίπεδα (ιδεολογικό, αισθητικό και συνθηκών παραγωγής) είναι οριστική. Η μεταπολίτευση φέρνει μια αναγέννηση όλων των δημιουργικών δυνάμεων του κινηματογράφου. Η μεγάλη παραγωγή της δεκαετίας του 60, δεν πρόκειται να επαναληφ

Underground του Emir Kusturica

   'Ενα υπόγειο ιδιότυπο.Πρακτικά κατεβαίνουμε τα σκαλιά των καταφυγίων σε εμπόλεμη περίοδο. Συμβολικά αγγίζει το υπόγειο του υποσυνείδητου. Όπου συχνά κατεβαίνει ο Μάρκος. Παρτιζάνος στο δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο,πολιτικώς και διανοούμενος στη κομμουνιστική Γιουγκοσλαβία αργότερα.Έμπορος όπλων ,με μια λέξη καιροσκόπος. Στη βόλτα του αυτή, στο κελάρι εκτός από τις τύψεις και ενοχές παρέα έχει και την γυναίκα του. Κατεβαίνουν στο κελάρι να συναντήσουν τον μαύρο (μπλανκι). Παρτιζάνος και αυτός, συμπολεμιστής του Μάρκου στον πόλεμο και πρώην εραστής της Ιζαμπέλας γυναίκας του Μάρκου. Ο μαύρος Μπλανκί έχει σκοτωθεί στον πόλεμο. Κεντρικός ήρωας  της ταινίας,σύμβολο επαναστάτη, άνθρωπος ασυμβίβαστος και καθαρός.  Θυμίζει στον Μάρκο και την Ιζαμπέλα την καθαρότητα εκείνων των χρόνων που πλέον έχει χαθεί στα αδιέξοδα της διαπλοκής και της εξουσίας. Οι νεκροί του πολέμου ζουν και αναβιώνουν όχι στα αγάλματα και στις ιστορικές, ηρωικές ταινίες μα στην ουσία στο υπόγειο στο κελάρι. Σε έναν

Κινηματογράφος & Προπαγάνδα

Ο κινηματογράφος, όπως και κάθε μορφή τέχνης, έχει χρησιμοποιηθεί ως μέσο προπαγάνδας ιδεών, προτύπων ζωής και πολιτικών καθεστώτων. Στον κινηματογράφο μάλιστα το φαινόμενο αυτό πήρε πολύ μεγάλες διαστάσεις αφού λόγω της μαζικής απήχησης που έχει ως μέσο (ιδιαίτερα πριν εμφανιστεί η τηλεόραση) και της δύναμης του συνδυασμού εικόνας-ήχου μπορεί να επηρεάσει την κοινή γνώμη και να την κατευθύνει. Προπαγάνδα (η) ους.[ Κινηματογράφος και ναζιστική προπαγάνδα Ο Β’ παγκόσμιος πόλεμος μετέτρεψε τον ευρωπαϊκό κινηματογράφο σε μία προπαγανδιστική μηχανή. Οι επιτάξεις των κτιριακών εγκαταστάσεων για στρατιωτικούς σκοπούς και η κατάταξη στις ένοπλες δυνάμεις μεγάλου μέρους του έμψυχου υλικού, επηρέασαν βαθιά τη λειτουργία της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Αυτή την περίοδο το ντοκιμαντέρ γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη καθώς οι ανάγκες της προπαγάνδας βρίσκουν σε αυτό ,το ιδανικό φερέφωνο . Η Εθνικοσοσιαλιστική πολιτιστική πολιτική δεν ήταν πουθενά πιο