Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

In this world - Michael Winterbottom



Ο Εναγιάτ και ο Τζαμάλ είναι δύο Αφγανοί πρόσφυγες που ζουν σε ένα καταυλισμό προσφύγων στο Πακιστάν. Ο Εναγιάτ θέλει να πάει στο Λονδίνο για να σπουδάσει ενώ ο Τζαμάλ να βρει κάπου ένα αξιοπρεπή μισθό. Το ταξίδι όμως αποδεικνύεται πολύ πιο δύσκολο από ότι τους υπόσχονται οι έμποροι. Ο θάνατος παραμονεύει παντού.

Σε μία ταινία με ντοκυμαντερίστικο ύφος ο Winterbottom καταφέρνει να κινηματογραφήσει με επιδεξιότητα όλη την διαδρομή των προσφύγων. Πακιστάν-Ιράν-Τουρκία-Ιταλία-Γαλλία και τέλος Αγγλία. Μια πορεία δύσκολη γεμάτη σύνορα, ελέγχους, απελάσεις, θάνατο και πάνω από όλα γεμάτη εκμετάλλευση της ανθρώπινης ζωής και της επιθυμίας του ανθρώπου για ελευθερία. Άνθρωποι αναλώσιμοι που είτε πετιούνται σε θέσεις εργασίας για ένα κομμάτι ψωμί, είτε διώκονται με μένος για το θράσος τους να διεκδικήσουν το αυτονόητο. Ελευθερία!

Ο βομβαρδισμός του Αφγανιστάν το 2001 ανάγκασε πολύ κόσμο να μεταναστεύσει αναζητώντας αλλού μία καλύτερη ζωή. Από τότε η μισαλλόδοξη Ευρώπη έχει οχυρωθεί και ξεχάσει κάθε ανθρώπινο δικαίωμα, Άσυλο δίνεται σπάνια ενώ η κακομεταχείριση και η βία πάνω στους πρόσφυγες και τους μετανάστες είναι σύνηθες φαινόμενο.

Στην Πάτρα είμαστε θεατές στο ίδιο έργο. Η τοπική κοινωνία αρνείται να δεχθεί στους κόλπους της τους μετανάστες, προσπαθώντας έτσι να βρει εξιλαστήριο θύμα για τα δικά της προβλήματα που στην πραγματικότητα όμως έχουν κοινή προέλευση με τα προβλήματα των μεταναστών.

Σίγουρα λοιπόν το In this world είναι μία ταινία που μπορεί να ανοίξει μεγάλες συζητήσεις καθώς όσο και αν ο κινηματογραφικός φακός μπορεί να ωραιοποιεί κάποιες καταστάσεις, δείχνει εικόνες που πολλοί από εμάς δεν θα βιώσουμε ποτέ…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΝΕΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Δεκαετία 70-Η απαρχή του ΝΕΚ Σαν απαρχή του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου (ΝΕΚ), τοποθετείται τυπικά (αν και με κάποια ασάφεια) το 1970, με την έκδοση της «Αναπάραστασης» του Θεόδωρου Αγγελόπουλου και τη συμμετοχή της ταινίας στο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Η βασική διαφοροποίηση του ΝΕΚ απο την μέχρι τότε παραγωγή στην Ελλάδα, είναι η δημιουργία ταινιών όχι για εμπορική κατανάλωση, αλλά με βασικό κριτήριο την καλλιτεχνική αξία, με φιλοσοφικούς/πολιτικούς προβληματισμούς, με χρήση νέων τεχνικών στη κινηματογράφηση, με θεματολογία αντλουμενή απο την ελληνική πραγματικότητα και την πρόσφατη ιστορία της χώρας. Το 1974, με την πτώση της δικτατορίας, η ρήξη ανάμεσα εμπορικού κινηματογράφου από τη μια και ανεξάρτητου από την άλλη σε όλα τα επίπεδα (ιδεολογικό, αισθητικό και συνθηκών παραγωγής) είναι οριστική. Η μεταπολίτευση φέρνει μια αναγέννηση όλων των δημιουργικών δυνάμεων του κινηματογράφου. Η μεγάλη παραγωγή της δεκαετίας του 60, δεν πρόκειται να επαναληφ...

Μουσική & Κινηματογράφος

«Μουσική και Κινηματογράφος: σχέση ρυθμού & δομής» Εισαγωγή Το βιβλίο «Μουσική και Κινηματογράφος – σχέση ρυθμού και δομής» αποτελεί επέκταση της εργασίας για την εκδήλωση του Κινηματογραφικού Τμήματος (ΚΤ) των Πολιτιστικών Ομάδων Πανεπιστημίου Πατρών (ΠΟΦΠΠ) που έγινε με την μορφή παρουσίασης των βασικών χαρακτηριστικών, τεχνικών, φιλοσοφιών γύρω από την κινηματογραφική μουσική. Το πνεύμα της ομάδας του ΚΤ δεν περιορίστηκε στην δημιουργία ενός άλλου βιβλίου, δοκιμίου, μπροσούρας πάνω στο ζήτημα της μουσικής στον κινηματογράφο. Αν και η βιβλιογραφία για το συγκεκριμένο ζήτημα είναι μικρή (τόσο ξενόγλωσση όσο και ελληνική), η πραγματική ανάγκη που δημιουργήθηκε ήταν η καταγραφή της έρευνας των συμπερασμάτων από τις εμπειρίες των μελών της ομάδας (κινηματογραφικές και μουσικές) ώστε μελλοντικές έρευνες, αναζητήσεις, μελέτες και γενικότερα αναζητήσεις των φίλων του κινηματογράφου, των καλλιτεχνών που κινούνται στον χώρο αυτό (ερασιτέχνες και επαγγελματίες), απλών θεατών να διευκολύνον...

επικοινωνία

ηλεκτρονική διεύθυνση: kinimatografiko.pofpp(παπάκι)gmail.com discord: https://discord.gg/mSYqYWRVty fb: facebook.com/groups/kt.pofpp Οι συναντήσεις της ομάδας γίνονται στο στέκι των ΠΟΦΠΠ στην Ηρώων Πολυτεχνείου 58 ( βλέπε χάρτη)