Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μαζί Ποτέ - Fath Akin



Ο Τσάιτ είναι ένας 40άρης τούρκος που ζει στην Γερμανία. Έχοντας αποβάλλει κάθε τι που του θυμίζει την πατρίδα του ζει μέσα στα ποτό , τα ναρκωτικά και την ανάμνηση της νεκρής γυναίκας του. Η Σιμπέλ μια 23χρονη τουρκάλα που ζει και αυτή στην Γερμανία. Ανάμεσα στην διάθεση για ζωή μιας γεμάτης ερωτισμό νέας κοπέλας και στην αδυναμία της να απορρίψει την οικογενειακή της καταπίεση, προσπαθεί να βάλει τέλος στη ζωή της, χωρίς όμως να έχει τη δύναμη να το κάνει. Όταν του προτείνει να την παντρευτεί με λευκό γάμο για να τη γλιτώσει από την καταπίεση της οικογένειας της, αυτός αρχικά αρνείται πεισματικά. Όταν όμως τελικά αλλάξει γνώμη και αρχίσουν να ζούνε μαζί, η Σιμπέλ αρχίζει να απολαμβάνει την νεοαποκτηθείσα της ελευθερία στην νυχτερινή ζωή του Αμβούργου. Όμως σταδιακά, συναισθήματα αναπτύσσονται μεταξύ τους οδηγώντας τους ήρωες σε αδιέξοδα με τραγικές συνέπειες.

Ο Φατιχ Ακίν καταφέρνει να δημιουργήσει μία καταπληκτική ταινία που αναγνωρίστηκε διεθνώς . Οι ήρωες ακροβατούν μεταξύ της προσωπικής τους υπέρβασης και ευτυχίας και της οριστικής καταδίκης που τους οδηγούν τα πάθη τους. Η καταπίεση από θεσμούς όπως η οικογένεια και ο κοινωνικός αποκλεισμός τους οδηγούν σταδιακά στην έκρηξη. Μόνο που κάθε έκρηξη ακολουθεί και η διαχείριση των συνεπειών της...

Πρωτότυπος τίτλος της ταινίας εξάλλου είναι Gegen die Wand που θα πει κόντρα στον τοίχο

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΝΕΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Δεκαετία 70-Η απαρχή του ΝΕΚ Σαν απαρχή του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου (ΝΕΚ), τοποθετείται τυπικά (αν και με κάποια ασάφεια) το 1970, με την έκδοση της «Αναπάραστασης» του Θεόδωρου Αγγελόπουλου και τη συμμετοχή της ταινίας στο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Η βασική διαφοροποίηση του ΝΕΚ απο την μέχρι τότε παραγωγή στην Ελλάδα, είναι η δημιουργία ταινιών όχι για εμπορική κατανάλωση, αλλά με βασικό κριτήριο την καλλιτεχνική αξία, με φιλοσοφικούς/πολιτικούς προβληματισμούς, με χρήση νέων τεχνικών στη κινηματογράφηση, με θεματολογία αντλουμενή απο την ελληνική πραγματικότητα και την πρόσφατη ιστορία της χώρας. Το 1974, με την πτώση της δικτατορίας, η ρήξη ανάμεσα εμπορικού κινηματογράφου από τη μια και ανεξάρτητου από την άλλη σε όλα τα επίπεδα (ιδεολογικό, αισθητικό και συνθηκών παραγωγής) είναι οριστική. Η μεταπολίτευση φέρνει μια αναγέννηση όλων των δημιουργικών δυνάμεων του κινηματογράφου. Η μεγάλη παραγωγή της δεκαετίας του 60, δεν πρόκειται να επαναληφ

Κινηματογράφος & Προπαγάνδα

Ο κινηματογράφος, όπως και κάθε μορφή τέχνης, έχει χρησιμοποιηθεί ως μέσο προπαγάνδας ιδεών, προτύπων ζωής και πολιτικών καθεστώτων. Στον κινηματογράφο μάλιστα το φαινόμενο αυτό πήρε πολύ μεγάλες διαστάσεις αφού λόγω της μαζικής απήχησης που έχει ως μέσο (ιδιαίτερα πριν εμφανιστεί η τηλεόραση) και της δύναμης του συνδυασμού εικόνας-ήχου μπορεί να επηρεάσει την κοινή γνώμη και να την κατευθύνει. Προπαγάνδα (η) ους.[ Κινηματογράφος και ναζιστική προπαγάνδα Ο Β’ παγκόσμιος πόλεμος μετέτρεψε τον ευρωπαϊκό κινηματογράφο σε μία προπαγανδιστική μηχανή. Οι επιτάξεις των κτιριακών εγκαταστάσεων για στρατιωτικούς σκοπούς και η κατάταξη στις ένοπλες δυνάμεις μεγάλου μέρους του έμψυχου υλικού, επηρέασαν βαθιά τη λειτουργία της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Αυτή την περίοδο το ντοκιμαντέρ γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη καθώς οι ανάγκες της προπαγάνδας βρίσκουν σε αυτό ,το ιδανικό φερέφωνο . Η Εθνικοσοσιαλιστική πολιτιστική πολιτική δεν ήταν πουθενά πιο

Underground του Emir Kusturica

   'Ενα υπόγειο ιδιότυπο.Πρακτικά κατεβαίνουμε τα σκαλιά των καταφυγίων σε εμπόλεμη περίοδο. Συμβολικά αγγίζει το υπόγειο του υποσυνείδητου. Όπου συχνά κατεβαίνει ο Μάρκος. Παρτιζάνος στο δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο,πολιτικώς και διανοούμενος στη κομμουνιστική Γιουγκοσλαβία αργότερα.Έμπορος όπλων ,με μια λέξη καιροσκόπος. Στη βόλτα του αυτή, στο κελάρι εκτός από τις τύψεις και ενοχές παρέα έχει και την γυναίκα του. Κατεβαίνουν στο κελάρι να συναντήσουν τον μαύρο (μπλανκι). Παρτιζάνος και αυτός, συμπολεμιστής του Μάρκου στον πόλεμο και πρώην εραστής της Ιζαμπέλας γυναίκας του Μάρκου. Ο μαύρος Μπλανκί έχει σκοτωθεί στον πόλεμο. Κεντρικός ήρωας  της ταινίας,σύμβολο επαναστάτη, άνθρωπος ασυμβίβαστος και καθαρός.  Θυμίζει στον Μάρκο και την Ιζαμπέλα την καθαρότητα εκείνων των χρόνων που πλέον έχει χαθεί στα αδιέξοδα της διαπλοκής και της εξουσίας. Οι νεκροί του πολέμου ζουν και αναβιώνουν όχι στα αγάλματα και στις ιστορικές, ηρωικές ταινίες μα στην ουσία στο υπόγειο στο κελάρι. Σε έναν