Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Crying game - Neil Jordan



Τhe crying game is no game…. Και πως θα μπορούσε άλλωστε; Ο Νeil Jordan είναι αποφασισμένος να σοκάρει το 1992 την πολύ συντηρητική Μ.Βρετανία γυρίζοντας πάνω σε δικό του σενάριο (oscar πρωτότυπου σεναρίου 1992) ένα στην ουσία θεατρικό έργο για τον κινηματογράφο.

Στην πορεία των χρόνων ο ίδιος ο σκηνοθέτης έχει αποδείξει πολλάκις την ευαισθησία του απέναντι σ αυτό που θεωρείται από την κοινωνία διαφορετικό και μέσα από τις ταινίες του φροντίζει να μας κάνει πιο ευαίσθητους και λιγότερο «ρατσιστές». Καταφέρνει να πιάσει ένα θέμα που καίει και όχι μόνο να μην καεί αλλά να το σερβίρει με μια μαεστρική σκηνοθεσία και για επιδόρπιο να μας προσφέρει απίθανες ερμηνείες από τους πρωταγωνιστές.

Μέχρι την ώρα που θα τελειώσει η ταινία, θα έχετε όλοι μια διαφορετική άποψη για το ωραίο. Ένα κατά βάση συναισθηματικό θρίλερ το οποίο καταφέρνει να γίνεται σκοτεινά αστείο και παράλληλα να αγγίζει τις πιο ευαίσθητες χορδές του θεατή. Σκληρό, λυρικό, ελπιδοφόρο, συνταρακτικό απογειώνεται στα χέρια του νατουραλιστή Jordan και προσγειώνεται στις καρδιές μας.

Μια ταινία γεμάτη εκπλήξεις, μια ταινία γροθιά στο στομάχι του μέσου Ευρωπαίου το 1992 και ίσως του μέσου Έλληνα το 2009. Ζούμε σε μια χώρα που οτιδήποτε ξεφεύγει από το καθώς πρέπει δαιμονοποιείται, γκετοποιείται και τελικά πετάγεται στο περιθώριο όπου σαπίζει και είναι το χρώμα, το φύλο, οι σεξουαλικές ή πολιτικές προτιμήσεις υπάρχουν θέματα τα οποία βρωμάει. Είτε σαν κοινωνία δε τα έχουμε αντιμετωπίσει γιατί απλά προσποιούμαστε ότι δεν υπάρχουν στην καλύτερη ή στην χειρότερη εξαπολύουμε κυνήγια μαγισσών.

Δε προτείνουμε κάποια λύση απλά σας καλούμε να απολαύσετε την ταινία και ίσως να προβληματιστείτε.. Καλή θέαση…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΝΕΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Δεκαετία 70-Η απαρχή του ΝΕΚ Σαν απαρχή του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου (ΝΕΚ), τοποθετείται τυπικά (αν και με κάποια ασάφεια) το 1970, με την έκδοση της «Αναπάραστασης» του Θεόδωρου Αγγελόπουλου και τη συμμετοχή της ταινίας στο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Η βασική διαφοροποίηση του ΝΕΚ απο την μέχρι τότε παραγωγή στην Ελλάδα, είναι η δημιουργία ταινιών όχι για εμπορική κατανάλωση, αλλά με βασικό κριτήριο την καλλιτεχνική αξία, με φιλοσοφικούς/πολιτικούς προβληματισμούς, με χρήση νέων τεχνικών στη κινηματογράφηση, με θεματολογία αντλουμενή απο την ελληνική πραγματικότητα και την πρόσφατη ιστορία της χώρας. Το 1974, με την πτώση της δικτατορίας, η ρήξη ανάμεσα εμπορικού κινηματογράφου από τη μια και ανεξάρτητου από την άλλη σε όλα τα επίπεδα (ιδεολογικό, αισθητικό και συνθηκών παραγωγής) είναι οριστική. Η μεταπολίτευση φέρνει μια αναγέννηση όλων των δημιουργικών δυνάμεων του κινηματογράφου. Η μεγάλη παραγωγή της δεκαετίας του 60, δεν πρόκειται να επαναληφ...

επικοινωνία

ηλεκτρονική διεύθυνση: kinimatografiko.pofpp(παπάκι)gmail.com discord: https://discord.gg/mSYqYWRVty fb: facebook.com/groups/kt.pofpp Οι συναντήσεις της ομάδας γίνονται στο στέκι των ΠΟΦΠΠ στην Ηρώων Πολυτεχνείου 58 ( βλέπε χάρτη)

Μουσική & Κινηματογράφος

«Μουσική και Κινηματογράφος: σχέση ρυθμού & δομής» Εισαγωγή Το βιβλίο «Μουσική και Κινηματογράφος – σχέση ρυθμού και δομής» αποτελεί επέκταση της εργασίας για την εκδήλωση του Κινηματογραφικού Τμήματος (ΚΤ) των Πολιτιστικών Ομάδων Πανεπιστημίου Πατρών (ΠΟΦΠΠ) που έγινε με την μορφή παρουσίασης των βασικών χαρακτηριστικών, τεχνικών, φιλοσοφιών γύρω από την κινηματογραφική μουσική. Το πνεύμα της ομάδας του ΚΤ δεν περιορίστηκε στην δημιουργία ενός άλλου βιβλίου, δοκιμίου, μπροσούρας πάνω στο ζήτημα της μουσικής στον κινηματογράφο. Αν και η βιβλιογραφία για το συγκεκριμένο ζήτημα είναι μικρή (τόσο ξενόγλωσση όσο και ελληνική), η πραγματική ανάγκη που δημιουργήθηκε ήταν η καταγραφή της έρευνας των συμπερασμάτων από τις εμπειρίες των μελών της ομάδας (κινηματογραφικές και μουσικές) ώστε μελλοντικές έρευνες, αναζητήσεις, μελέτες και γενικότερα αναζητήσεις των φίλων του κινηματογράφου, των καλλιτεχνών που κινούνται στον χώρο αυτό (ερασιτέχνες και επαγγελματίες), απλών θεατών να διευκολύνον...