Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προβολή ΚΤ στο φεστιβαλ ΠΟΦΠΠ

Το Φεστιβάλ Π.Ο.Φ.Π.Π. έφτασε για άλλη μια χρονιά και το Κινηματογραφικό Τμήμα δίνει το εναρκτήριο λάκτισμα για τον καταιγισμό πολιτισμού που θα έρθει μέχρι την άλλη Πέμπτη (με ένα μικρό διάλειμμα μεταξύ Τρίτης και Τετάρτης). Την Πέμπτη 19 Μάη λοιπόν σας περιμένουμε στην προβολή στα σκαλιά της Αγίου Νικολάου της ταινίας Μητριαρχία στην οποία θα παραβρεθεί και ο σκηνοθέτης Νίκος Κορνήλιος για κουβέντα. Ένα καταφύγιο γυναικών απειλείται με κατεδάφιση.
60 γυναίκες διαφορετικών ηλικιών, εθνικοτήτων και κοινωνικών προελεύσεων συγκεντρώνονται για να το προστατεύσουν, επιχειρώντας να επαναπροσδιορίσουν τη θέση τους στον κόσμο σήμερα. Την ημέρα συζητούν και συγκρούονται. Κοινωνία, σεξουαλικότητα, πολιτική, σχέσεις, μητρότητα, εργασία.Τη νύχτα αφήνονται να εκφραστούν, να χορέψουν, να εξομολογηθούν βιώματα κι εμπειρίες.
Τι θα προκύψει από ένα τέτοιο εγχείρημα;
Παρακάτω ακολουθεί και το πρόγραμμα του φεστιβάλ:

ΠΕΜΠΤΗ 19/5 -  ΣΚΑΛΑΚΙΑ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
21:00 - Προβολή ταινίας "ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΑ"

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20/5 - ΠΑΛAΙΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
17:00-18:30 - Μάθημα αργεντίνικου tango
18:30-19:30 - Λογοτεχνικό. Ανάγνωση ποιημάτων
19:30-21:00 - Εικαστικό Παιχνίδι
21:00-22:00 - Μάθημα κινηματογράφου
22:00 - Παραδοσιακή βραδιά

ΣΑΒΒΑΤΟ 21/5 -  ΠΑΛAΙΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
13:00-15:30 - Ανοιχτό θεατρικό παιχνίδι
15:30-17:30 - Παραδοσιακό παιχνίδι
17:30-19:30 - Φωτογραφικό
19:30-22:00 - Γνωριμία με το σύγχρονο-μοντέρνο χορό
22:00-22:30 - Παράσταση αργεντίνικου tango
22:30 Βραδιά αργεντίνικου tango (milonga)

ΚΥΡΙΑΚΗ 22/5 - ΠΑΛAΙΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
13:00-15:00 - Ρητορικό
15:00-17:00 - Σεμινάριο/ μάθημα RnB
17:00-19:00 - Θεατρικό παιχνίδι για παιδιά ηλικίας 5-10 ετών
19:00-21:00 - Λογοτεχνικό
21:00 - Live με FDRNB, STONED BUFFALO, DRUNK JACKALS και SALTO MORTALE

ΔΕΥΤΕΡΑ 23/5- ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
20:30 - Παραστάσεις χορευτικών

ΠΕΜΠΤΗ 26/5- ΘΕΑΤΡΑΚΙ ΜΑΡΙΝΑΣ
21:00 - Παράσταση παραδοσιακού

*Θα υπάρξει έκθεση εικαστικού και φωτογραφικού καθ'όλη τη διάρκεια στο χώρο του Παλαιού Νοσοκομείου

*Επικοινωνία μέσω http://radiopofpp.blogspot.gr/

*Η συμμετοχή σε όλες τις δραστηριότητες είναι ελεύθερη.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κινηματογράφος & Προπαγάνδα

Ο κινηματογράφος, όπως και κάθε μορφή τέχνης, έχει χρησιμοποιηθεί ως μέσο προπαγάνδας ιδεών, προτύπων ζωής και πολιτικών καθεστώτων. Στον κινηματογράφο μάλιστα το φαινόμενο αυτό πήρε πολύ μεγάλες διαστάσεις αφού λόγω της μαζικής απήχησης που έχει ως μέσο (ιδιαίτερα πριν εμφανιστεί η τηλεόραση) και της δύναμης του συνδυασμού εικόνας-ήχου μπορεί να επηρεάσει την κοινή γνώμη και να την κατευθύνει. Προπαγάνδα (η) ους.[ Κινηματογράφος και ναζιστική προπαγάνδα Ο Β’ παγκόσμιος πόλεμος μετέτρεψε τον ευρωπαϊκό κινηματογράφο σε μία προπαγανδιστική μηχανή. Οι επιτάξεις των κτιριακών εγκαταστάσεων για στρατιωτικούς σκοπούς και η κατάταξη στις ένοπλες δυνάμεις μεγάλου μέρους του έμψυχου υλικού, επηρέασαν βαθιά τη λειτουργία της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Αυτή την περίοδο το ντοκιμαντέρ γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη καθώς οι ανάγκες της προπαγάνδας βρίσκουν σε αυτό ,το ιδανικό φερέφωνο . Η Εθνικοσοσιαλιστική πολιτιστική πολιτική δεν ήταν πουθενά πιο

Underground του Emir Kusturica

   'Ενα υπόγειο ιδιότυπο.Πρακτικά κατεβαίνουμε τα σκαλιά των καταφυγίων σε εμπόλεμη περίοδο. Συμβολικά αγγίζει το υπόγειο του υποσυνείδητου. Όπου συχνά κατεβαίνει ο Μάρκος. Παρτιζάνος στο δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο,πολιτικώς και διανοούμενος στη κομμουνιστική Γιουγκοσλαβία αργότερα.Έμπορος όπλων ,με μια λέξη καιροσκόπος. Στη βόλτα του αυτή, στο κελάρι εκτός από τις τύψεις και ενοχές παρέα έχει και την γυναίκα του. Κατεβαίνουν στο κελάρι να συναντήσουν τον μαύρο (μπλανκι). Παρτιζάνος και αυτός, συμπολεμιστής του Μάρκου στον πόλεμο και πρώην εραστής της Ιζαμπέλας γυναίκας του Μάρκου. Ο μαύρος Μπλανκί έχει σκοτωθεί στον πόλεμο. Κεντρικός ήρωας  της ταινίας,σύμβολο επαναστάτη, άνθρωπος ασυμβίβαστος και καθαρός.  Θυμίζει στον Μάρκο και την Ιζαμπέλα την καθαρότητα εκείνων των χρόνων που πλέον έχει χαθεί στα αδιέξοδα της διαπλοκής και της εξουσίας. Οι νεκροί του πολέμου ζουν και αναβιώνουν όχι στα αγάλματα και στις ιστορικές, ηρωικές ταινίες μα στην ουσία στο υπόγειο στο κελάρι. Σε έναν

ΝΕΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Δεκαετία 70-Η απαρχή του ΝΕΚ Σαν απαρχή του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου (ΝΕΚ), τοποθετείται τυπικά (αν και με κάποια ασάφεια) το 1970, με την έκδοση της «Αναπάραστασης» του Θεόδωρου Αγγελόπουλου και τη συμμετοχή της ταινίας στο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Η βασική διαφοροποίηση του ΝΕΚ απο την μέχρι τότε παραγωγή στην Ελλάδα, είναι η δημιουργία ταινιών όχι για εμπορική κατανάλωση, αλλά με βασικό κριτήριο την καλλιτεχνική αξία, με φιλοσοφικούς/πολιτικούς προβληματισμούς, με χρήση νέων τεχνικών στη κινηματογράφηση, με θεματολογία αντλουμενή απο την ελληνική πραγματικότητα και την πρόσφατη ιστορία της χώρας. Το 1974, με την πτώση της δικτατορίας, η ρήξη ανάμεσα εμπορικού κινηματογράφου από τη μια και ανεξάρτητου από την άλλη σε όλα τα επίπεδα (ιδεολογικό, αισθητικό και συνθηκών παραγωγής) είναι οριστική. Η μεταπολίτευση φέρνει μια αναγέννηση όλων των δημιουργικών δυνάμεων του κινηματογράφου. Η μεγάλη παραγωγή της δεκαετίας του 60, δεν πρόκειται να επαναληφ